HeArT BeeEEEEAAATTTTTT!!!!!!

Fill In THE Blankets!!!!

Saturday, September 18, 2010

kejiwangan melanda diri

Dalam hati ini ada namamu... hahaha... pada mlm ini aku rasa kejiwangan...kita sebagai manusia,khlifah di muka bumi ini x kan lari dari mencintai n dicintai...slain 2 2 ada lg mood2 jiwang yg aku boley list kan,Contohnya...suka,duka,lara,hampa,BERHARAP,bertepuk sebelah tangan,complex,TTM,tidak diketahui status dan pelbagai lg...mlm nie aku dapat 1 ilham membina ayat yg jiwang super KARAT x ENGAT punya... so sesiapa yg mudah terasa geli, WARNING!!! sila CLOSE TAB..Baiklah...Jika hangpa(korang in KL) mengail (memancing) ikan….setelah ikan itu terlekat di mata kail, hangpa kena ambik terus ikan tu….janganlah sesekali hangpa lepaskan ia semula dalam air begitu saja….kerana ia akan sakit oleh kerana bisanya ketajaman mata kail hangpa dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup...

samalah juga setelah memberi banyak pengharapan kepada seseorang…setelah ia mula menyayangimu hendaklah hangpa menjaga hatinya….janganlah hangpa terus meninggalkannya begitu sahaja….pasai dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu….

Jika hangpa tahan (menadah) air biaqlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah anggap ia teguh…. cukuplah ala kadar….bila sekali ia retak…. mesti susah untuk hangpa tanpan (menampal)nya semula….akhirnya ia dibuang….sedangkan jika hangpa cuba repair mungkin boleh guna lagi….

lebih kurang la juga kalau hangpa memiliki seseorang, terimalah seadanya….Janganla pulak hangpa terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa….anggapla dia manusia biasa...Apabila sekali dia buat silap, bukan mudah hangpa terima…. last sekali hangpa kecewa meninggalkannya.Sedangkan kalau hangpa memaafkan, boleh jadi hubungan hangpa akan berterusan hingga ke akhirnya….

Dan kalau hangpa ada sepinggan nasi… yang hangpa pasti baik untuk diri hangpa... Mengenyangkan... Berkhasiat...awat hangpa berlengah, cuba mencari makanan yang lain..Terlalu ingin mengejar kelazatan...Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya...Kamu akan menyesal.

sama la macam hangpa jumpa seseorang... yg hangpa dah rasa dya 2 da cukup baik dah bg diri hangpa, sayang korang(try jd KL), kasih pada korang(nak try lg sekali)... awat berlengah?? jgn la cuba bandingkan ngn yg lain...jgnlah terlalu mengejar kesempurnaan.... jgn la nty owg yg kita yakin boleh syg kita jd ha owg len... 2 sekadar renungan ja senaqnya...bg kisah aku plak... amatla complex.. aku seniripun x phm dgn apa yg ku rasa... hahahaha.... sebelah tgn yg menghela x disambut.... KUDUNG... hahahaha....

No comments:

Post a Comment